۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

یادی از یوزهای گریزپای ایرانی

هفته پیش مناسبتی زیست محیطی داشتیم با عنوان:"روز ملی یوزپلنگ" که الان چند سالی هست به همت NGO های زیست محیطی کشور در 9 شهریورماه گرامی داشته می شود. یادش بخیر گزارشی که سال گذشته راجع به یوزپلنگ ایرانی کار کردم و برای تهیه آن توفیقی شد تا به منطقه میاندشت جاجرم در خراسان شمالی، یکی از معدود زیستگاه های این جانور زیبای در معرض خطر انقراض، سفری داشته باشم. فایل HTML این گزارش به همت برادران مخلص بلاگفا و البته آرشیو ضعیف روزنامه در دسترس نبود؛ ناچار شدم تصویرش را برای یادآوری دوباره اینجا بیاورم.برای دیدن بهتر تصویر و مطالعه متن گزارش می توانید روی آن کلیک کنید.




و این هم عکسی که با دوربین ضعیفی که همراهم بود از یک قلاده توله یوز رهاسازی شده در پناهگاه حیات وحش میاندشت گرفتم.

۴ نظر:

مجتبي نوريان گفت...

سلام
طاعات قبول.
همش فكر مي كنم چرا اون روز خورده نشدين؟!
معلومه يوزپلنگ ها قبل از شما يكي ديگه رو خوردن وگرنه...
زيبا بود.خدا قوت جناب محسن خان

مزد خاکی گفت...

درود بر دوست عزیز...
امیدوارم که خوب و شاد باشید

یاد یوز کردید دلم رفت پیش ببر مازندران!

روز خوش

طاهره گفت...

سلام دوست عزیز
دلم براتون تنگ شده /مدتیه ازتون بی خبر بودم
کم ترکسی رو با دغدغه های شما سراغ دارم اگه همه آدماحتا نصف شما دل شون برای طبیعت می تپید طبیعت روز به روز زیباتر وجهان جایی بی نظیروبدیع برای زندگی می شد
ممنون موفق باشین

فرید صلواتی گفت...

مرا ببخشید که این خاطره را تعریف می کنم . چه کنم چند صباحی بود که عجیب فکرم را مشغول کرده بود .نمی توانستم به تنهایی حملش کنم مجبور شدم آن را عریان کنم