۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

در مذمت یک مدیر بلاگفای کم ظرفیت!

همه چیزمون به هم میاد. خب جهان سومی هستیم دیگه! تعارف که نداریم. سیاست ورزی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع و... حتی وبلاگ نویسی در این مملکت هم متاثر از فضای غالب کشور است. کافیست وبلاگی در بلاگفا داشته باشی - مثل من - بعد یکشب هوس کنی تو اون به مقایسه سرویس های ارائه شده در وبلاگهای وطنی مثل بلاگفا با سرویس های غیروطنی مثل بلاگر و وردپرس بپردازی - بازهم مثل من - و صبح که بیدار میشی در کمال ناباوری می بینی این خصلت انتقادناپذیری بعضی ازما ایرانیها باعث شده یک عده آدم سابقا محترم کل وبلاگت رو با تموم مطالب آرشیوشده و نشده اش برای همیشه از دنیای وب حذف کردن!! به همین سادگی و بدون اینکه اخطاری برات بیاد یا مهلتی بدن که فرصت کنی مطالب دوست داشتنیت رو جایی برای خودت ذخیره کنی. این کل اتفاقی بود که برای وب نگار افتاد و اون رو حالا مهمان بلاگر و مجموعه گوگل کرده؛ همین!

۲ نظر:

هم ولایتی گفت...

"همه چیزمون به هم میاد." این شد یک حرفی، البته من جمله شما را به شکلی دیگر(همه چیزمان به خودمان شباهت دارد) زیاد تکرار می کنم. آقای داوری از کجا شروع کنم؟

حذف و سانسور دیگران به هر بهانه که می خواهد باشد محکوم است. به تیتر روزنامه های آمریکایی نگاه کنید، " ورود ارتش آمریکا به عراق اشتباه بود"،"عقب نشینی آمریکا از عراق به منافع آمریکا در منطقه ضربه خواهد زد" و ...آمریکایی می گویند، جلوی هرنوع فکر در آمریکا باز است.
اما کشور ما ایران نام دارد و بیایم روی کشورمان. در سال 1358 تعدادی را اعدام کردند و در ان زمان یک خبرنگار فرانسوی از سخنگوی یکی از سازمان های چپ که استاد دانشگاه هم بودپرسید:
آقای ... نظر شما در رابطه با اعدام های اخیر چیست؟
جواب : آنها ضد انقلاب بودند و اعدام شدند.
خبرنگار فرانسوی: فکر نمی کنید این اعدام که از ضد انقلاب شروع شده به انقلابیون هم برسد؟
جواب : خیر، در کشور ما انقلاب شده و انقلاب با ضد انقلاب، انقلابی برخورد می کند.

اگر قدرت بدست آن سازمان هم می افتاد، مخالفان خود را تحت عنوان ضد انقلاب اعدام می کرد. بنده و شما هم اگر رهبر و رئیس میشدیم باز وضیعت همین بود.
دفاع از حقوق شهروندی و حقوق بشر، یعنی دفاع از حقوق مخالف، اما حقوق بشر ما هم به خودمان شباهت دارد. از سانسور حکومتی و دولتی می نالیم و در وبسایت و وبلاگ خود سانسور برقرار میکنیم!
در کدام یک از وبلاگ های خراسان شمالی سانسور وجود ندارد؟ کدام یک از وبلاگ های خراسان شمالی، ظرفیت تبادل نطر دارد؟
کدام وبلاگ خراسان شمالی نظر مخالف را تحمل می کند؟
همه چیز را نباید به حساب حکومت و دولت گذاشت، حذف، سانسور، عدم تحمل دیگران در وجود همه ما است.

ahmad گفت...

سلام وبلاگ قشنگی دارین.. همیشه از بچه.گی عاشق ساز و شعر بودم ولی آخرش وکیل شدم! از وبلاگت ازته دل خوشم اومد امیدوارم بتونیم از آگاهیهای همدیگه استفاده کنیم.. به وبلاگم یه سر کوچولوبزن خوشحال میشم..