۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

روز جهانی وبلاگ

دیروز از طریق وب یکی از دوستان مجازی متوجه شدم که امروز - نهم شهریور برابر با سی و یکم آگوست - به عبارتی روز جهانی وبلاگ است؛ روزی که وبلاگ نویسان جهان از پنج سال پیش بر گرامیداشت آن توافق کرده اند و برنامه هایی را برای اجرا در این ایام در نظر می گیرند...
به اعتقاد من امروز اهالی وبلاگستان فارسی توانسته اند با وجود تمام محدودیت های پیدا و پنهان به بیان عقاید، گسترش آگاهی ها و ترویج علاقمندی های خود در دنیای مجازی بپردازند و حتی دامنه آثار و نتایج فعالیت های آنان به خارج از جهان وب گسترش یافته است. اگرچه وب نویسی درحقیقت پدیده ای کم سن و سال محسوب می شود، ولی در همین عمر کوتاه یک دهه ای خود توانسته است تاثیرات شگرفی بر دهکده جهانی بگذارد و بسیاری را شیفته خود کند؛ امروز بیش از هرزمان دیگری وسوسه نوشتن در فضایی که در آن بتوان به سادگی بازخورد نوشته های خود از سوی دیگران را دریافت و علاوه بر تعامل با خوانندگان و مخاطبان به اشتراک گذاری مطالب پرداخت، حتی بسیاری از سیاستمداران و شخصیت های مشهور را به این وادی می کشاند. ای کاش در کشور ما هم فارغ از دسته بندی های رایج سیاسی به این رسانه جدید با نگاهی تخصصی و رویکردی نوگرایانه نگریسته شود تا کمتر شاهد رویگردانی از این دستاورد فناورانه دنیای مدرن باشیم و بازنشر افکار که نتیجه محتوم و غایت نهایی آن تکامل اندیشه های بشری است، تسهیل گردد. 

پ.ن 1 :     در همین رابطه: آن روزگاران...
پ.ن 2 : نهم شهریور روز ملی حفاظت از یوزپلنگ  نیز هست. اینجا کلیک کنید.

۶ نظر:

محدثه گفت...

روزه نمازتون مقبول درگاه اوستا کریم...

حاجی! دنیای عجیب غربیه کلا....
می دونید چیه گاهی دلم برای خودمو دوستام که تو این دنیا به گشت و گذار میان و توقف میکنن گاهی، میسوزه اساسی....
آخه همه چی هست و هیچی نیست ....

این دسته بندیا که گفتین خودما هم مسببشیم با بی جنبه بازیامون و بی اطلاع بودنمون از راه های بهره مندی بهتر، نه بهمون آموزش می دن نه خودمون میریم دنبالش که یاد بگیریم.
دیگه اینکه در هرصورت این روز و تبریک می گم به همه وبلاگر های عزیز

باران گفت...

دوست عزيز،روز جهاني وبلاگ رو هنوز كه در محيط اينترنت جهاني هستيم بهتون تبريك مي‌گم...احتمالا بعد از ايجاد اينترنت ملي (يا حق)روز ديگري به عنوان روز كشوري وبلاگ تعيين خواهد شد.به نظر شما كدوم مناسبت در تقويم هجري قمري انتخاب مي‌شه؟!!!

jترکهای خراسان گفت...

تا کنون چند بار وب ترکهای خراسان را مسدود و فیلتر کرده اند؟ حقیقت یادم نیست و باید با دوستان یک جلسه تشکیل داد و در آن جلسه وب های فیلتر و مسدوده شده ترکهای خراسان را حساب کرد و تعدادی از وب های فیلتر و مسدود شده ترکهای خراسان و آدرس جدید:

http://xorasanturk1.blogfa.com/

ترکهای خراسان گفت...

جنگ شیعه و سنی جنگ جهالت است

حق با علی بود و یا اینکه با ابوبکر، عمر و عثمان؟ شيعيان می گویند پیامبر وصیت کرده بود که علی جانشین او شود، اما حق علی را خوردند و سنی ها می گویند وصیتی در کار نبود و پس از رحلت پیامبر، بزرگان عرب ابوبکر را به جانشینی حضرت رسول انتخاب کردند.

با درک و برداشت شيعيان می گوییم حق با علی بود، اما سنی ها حق او را خوردند. علی در خصوص جانشینی پیامبر اعتراضی نکرد و بیش از ۱۰۰۰ هزار از آن جریان می گذرد و چرا در طول بیش از هزار سال، شیعه ها نتوانستند حکومت، پیامبر وار و علی وار برپا نمایند؟

در پشت سنی ستیزی جمهوری اسلامی ایستاده است و بنا به ادعای مقامات ایران، جمهوری اسلامی ادامه حکومت پیامبر و علی می باشد.

اقتصاد حکومت پیامبر وار و علی وار- روزنامه حکومتی سرمایه: " قدرت خرید هزار تومانی امروز به اندازه ۱۸ ریال ۱۳۵۷ است و این فقط یک نمونه از اقتصاد حکومت پیامبر وار و علی وار.

آزادی و حرمت به انسان در حکومت پیامبر وار و علی وار- یک خانم خبرنگار در ترکیه با شجاعت در مقابل خبرنگاران ایستاده و زخم های بدنش را به خبرنگاران نشان می دهد: "سیگار می کشیدند و بر روی بدنم خاموش می کردند، تشنه بودم و آب خواستم، آلت های تناسلی خود را در آورند و جلوی دهانم گرفتم و گفتن بگیر بخور" و این هم یک نمونه از حرمت به انسان و آزادی های حکومت پیامبر وار و علی وار ...

بلی حق با سنی است، "وصیتی در کار نبود و پس از رحلت پیامبر، بزرگان عرب ابوبکر را به جانشینی حضرت رسول انتخاب کردند" و شما که ادامه دهندگان حکومت پیامبر هستید، چرا در افغانستان و پاکستان دارید زنده - زنده یکدیگر را می خورید؟ چرا به مدارس دخترانه حمله می نمایید؟ وارثان پیامبر (شیعه و سنی) چرا دارید زنان را سنگسار می کنید؟

در خبرها آمده بود که در دو حمله به شیعیان پاکستان بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند،منتظر انتقام شیعیان باشد. جنگ شیعه و سنی جنگ جهالت است و در پشت جنگ جهالت ایران و عربستان ایستاده اند.

محدثه گفت...

خداییش جوون برزخ کنه سر زدن به وب شما....

حاجی! یه خورده ام در مورد آدمای مدعی ادب و ادبیات و شعائر انسانی بنویسید که تنها هدفشون از سر زدن به وبلاگ ها جز هتاکی و حرمت شکنی چیزی دیگه ای نیست و کارشون تو این دنیای وب نویسی فقط مخ کارگرفتن و اسم خودشونم میزارن فرهنگی!!!!!!
بعد شما هی از فضاو چارچوب و چه می دونم زمینه ها و حصار هاانتقاد کن
نمی دونید چقدر دلم به حال خودم و امسال خودم میسوزه تازه وقتی باهاشون بعد کلی برخورد پنهانی و رعایت آبرو و احتراشون، علنی جبهه میگیری دو غورتو نیمشون باقیه ...

سمانه گفت...

خب روز جهانی وبلاگ مبارک اما خدا کنه این بلاگ اسپوتی ها به میمنت این روز خجسته هم که شده یکم به فکر اعصاب کامنت گذاراشون باشن!